GDPR

bdq a/s | Privatlivspolitik

 

Formålet med bdq a/s privatlivspolitik er at forklare, hvordan bdq a/s indsamler, beskytter og anvender personoplysninger.

 

 

Generelt

bdq a/s er som datavirksomhed underlagt gældende persondatalovgivning, som pr. 25. maj 2018 går under betegnelsen GDPR (databeskyttelsesforordningen). bdq a/s optræder alene som databehandler for vores kunder og datadistributør for offentlige datakilder.  

Er du borger, skal du derfor rette henvendelse til den virksomhed du er kunde hos – eller direkte til den offentlige myndighed, som er ansvarlig for behandling af dine persondata. Denne persondatapolitik er derfor forbeholdt personer, som har en erhvervsmæssig relation til bdq. Er du ansøger eller kandidat til en stilling hos bdq, henviser vi til afsnittet ”Praksis for behandling af data om ansøgere”.

 

 

Praksis for behandling af data om ansøgere 

Formålet med behandlingen af ansøgeres personoplysninger er, at få indsigt i kandidatens erfaring og kompetencer, for at sikre en korrekt rekruttering. Modtagerne af personoplysningerne er ledere i bdq. 

Er du ansøger til et job hos bdq behandler vi følgende personoplysninger om dig:

  • Navn, adresse, telefonnummer, alder 
  • Uddannelsesniveau, uddannelsestype, erhvervserfaring, interesser.
  • CPR-nummer 

Oplysninger overføres ikke til tredjepart. CV’er vi modtager opbevares i maks. seks måneder. Kontakt med kandidater og ansøgningsproces foregår primært via LinkedIn Recruiter, som kræver brugerbeskyttet login fra både virksomhed og kandidat.  

Afsendelser af kontrakter og videresendelse af ansættelsesdokumenter og CV’er foregår udelukkende via passwordbeskyttede og krypterede links. Der vedhæftes ikke filer med et personfølsomt indhold i e-mails.

 

 

Hvilke personoplysninger behandler bdq om dig?

Har du en erhvervsmæssig relation til bdq, registrerer og behandler vi kun almindelige personoplysninger, og dermed ingen følsomme personoplysninger om dig. 

Vi har brug for visse personoplysninger for at kunne administrere dit kundeforhold med bdq, samt for at kunne levere målrettet og vedkommende markedsføring til dig. bdq indsamler kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne give dig den bedste og mest individuelle service. 

Når du er kunde eller har en erhvervsmæssig relation til bdq har vi – udover firmaoplysninger – som minimum brug for dit navn, telefonnummer og e-mailadresse. Derudover registrerer vi oplysninger, som er vigtige for vores betjening af dig som kunde eller kundeemne, fx dine logindata til bdqs selvbetjeningsløsninger, dine produktinteresser, din deltagelse på vores faglige seminarer, URL til din LinkedIn-profil, samt eksempelvis datoer for hvornår vi har talt sammen. 

Personoplysninger om dig registreres dels i et økonomisystem (hvis du er kunde), dels i et CRM-system. 

Vi opbevarer og benytter kun dine personoplysninger, så længe vi har et sagligt og legitimt formål med behandlingen.

 

 

Hvad bliver dine personoplysninger brugt til? 

bdq bruger de indsamlede personoplysninger til følgende formål:

  • Kundesupport 
  • Administrative formål, bl.a. login på selvbetjeningsportaler, fakturering og servicemeddelelser 
  • Målrettet kommunikation, fx gennem nyhedsbrev og invitation til faglige seminarer 
  • Personlig kontakt 
  • Markedsføring (se afsnit om markedsføringssamtykke) 
  • Rekruttering (hvis du er ansøger) 

IT-sikkerhed og beskyttelse af personoplysninger 

bdq har implementeret omfattende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger – og behandler på den baggrund dine oplysninger sikkert og fortroligt. Vi opbevarer dine oplysninger på computere og servere med begrænset adgang. Servere er placeret i kontrollerede og særligt beskyttede datacentre, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende af uvildige IT-revisorer for at afgøre, om vi lever op til lovens krav om behandling af personoplysninger. Som kunde hos bdq har du krav på at læse vores årlige IT-revisionsrapport. Skriv til os på  [email protected]  for at rekvirere en kopi af seneste rapport.

 

 

Markedsføringssamtykke 

bdq udsender udelukkende e-mails med markedsføringsindhold til personer, der på forhånd har tilmeldt sig dette og i den forbindelse givet deres samtykke. I alle e-mails indeholdende markedsføringsmateriale som udsendes fra bdq, har du mulighed for at meddele, at du ikke ønsker at modtage e-mails fremover. Du kan til enhver tid meddele, at du ikke ønsker at modtage markedsføringsmateriale via e-mail, ved at sende en besked til [email protected]  

Er du kunde hos bdq, og har du oplyst din e-mailadresse til os, kan vi sende dig e-mails med markedsføringsindhold uden dit samtykke, såfremt vores henvendelse handler om de produkter og serviceydelser – eller tilsvarende produkter og serviceydelser – du køber hos os. 

Når du tilmelder dig vores arrangementer, vores nyhedsbrev eller udfylder en kontaktformular på bdqs hjemmeside, giver du samtidig samtykke til at vi må kontakte dig personligt med nyheder, gode tilbud og invitationer. Du afgiver en række personlige oplysninger, fx personnavn, e-mailadresse og mobilnummer. bdq anvender disse oplysninger til at kunne kontakte dig pr. e-mail, sms og via sociale medier (som f.eks. LinkedIn) med tilbud om andre arrangementer, nyheder og produkttilbud, som vi tror, kunne være interessante for dig. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til at modtage nyhedsbreve og markedsføring via e-mail mv. ved at følge anvisningen i de meddelelser du modtager eller ved at kontakte os på [email protected]

 

 

 

bdq a/s | Cookiepolitik

bdq indsamler oplysninger om alle besøg på bdq.dk. Oplysningerne bruges til at tilpasse og forbedre hjemmesidens indhold samt styrke dens tekniske funktionalitet. 

Vi indsamler i den anledning f.eks. oplysning om domænenavn og/eller IP-adresse, browsertype, internet service provider (ISP), dato/tid og besøgte sider.  

Denne information indsamles udelukkende til statistik- og tracking-formål. Data om den enkelte brugers anvendelse videregives eller sælges ikke til tredjepart. I nogle tilfælde placeres cookies på din computer, når du har besøgt bestemte sider på bdq.dk. Det gør vi for at kunne målrette onlineannoncering over for dig. Cookies benyttes ikke til at indsamle personlige oplysninger. Cookies videregives eller sælges ikke til tredjepart. 

Herunder kan du læse vores Cookiedeklaration, som forklarer nærmere om hvordan, vores cookies fungerer på hjemmeside.

 

 

Cookiedeklaration

 

 

 

 

Indsigt og klager

Er du borger og vil have indsigt i hvilke oplysninger der behandles om dig, skal du rette henvendelse til den dataansvarlige virksomhed du er kunde hos (f.eks. dit teleselskab, din medlemsorganisation eller dit forsikringsselskab) – eller til den offentlige myndighed du er registreret hos (fx BBR-registret, CPR-registret osv.). 

Er du ansøger eller ansat i en virksomhed som er kunde eller på anden måde har en erhvervsmæssig relation til bdq, har du ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Ønsker du indsigt i – eller har du ændringer til – de personoplysninger, som er registreret om dig hos bdq, skal du rette henvendelse til  [email protected]  eller ringe på (+45) 70 25 50 65. Du kan desuden gøre indsigelse mod bdqs behandling af data om dig i henhold til databeskyttelsesforordningen. Hvis du ønsker at klage over bdqs behandling af dine personoplysninger, har du ligeledes mulighed for at rette henvendelse til Datatilsynet. Læs mere på www.datatilsynet.dk.

 

 

Specialafsnit for CVR-virksomheder 

I Danmark er der fri adgang til data om virksomheder registreret i CVR-registret (det Centrale Virksomheds Register). bdq a/s er datadistributør af CVR-registrets stamdata. I forhold til opbevaringen og dermed behandlingen af personoplysninger, der måtte være indeholdt i bdq a/s kopi af CVR-registret, er bdq a/s dataansvarlig. 

Vi behandler følgende oplysninger: 

  • CVR- og P-nummer 
  • Virksomhedsnavn (som for de fleste enkeltmandsvirksomheder indeholder personnavn) 
  • Virksomhedsadresse  
  • Virksomhedens telefonnummer og e-mail 
  • Branche 
  • Antal ansatte 
  • Starttidspunkt og evt. ophørstidspunkt 
  • Navn og adresse på ansvarlige deltagere (ejere, direktion og bestyrelse) 

Oplysningerne videregives til vores kunder og vores koncernforbundne selskabers kunder til brug for analyse, markedsføring og ajourføring.  Formålet med behandlingen er at gøre vores kunder i stand til bedre at målrette deres markedsføringsaktiviteter, samt at hjælpe vores kunder med vedligeholdelse og berigelse af databaser/datasæt med korrekte oplysninger. 

Vi videregiver aldrig CVR-data til markedsføring, når virksomheden er reklamespærret i CVR-registret. Vi videregiver aldrig navn og adresse på ansvarlige deltagere til markedsføring. Tilsvarende videregiver vi aldrig oplysninger om enkeltmandsvirksomheder til markedsføring, når disse er opført på CPR-registrets såkaldte Robinson-liste. 

Da bdq a/s udelukkende er datadistributør af en offentligt tilgængelig erhvervsdatabase, anbefaler vi at al henvendelse vedrørende berigtigelse og sletning af personoplysninger sker direkte til kilden, som er CVR-registret. I modsat fald kræver det kontakt til en meget stor række af yderligere datadistributører og slutbrugere, som hver især er dataansvarlige for deres behandling af de personoplysninger, som er indeholdt i CVR-registret.